In English

Master Meeting med Jeff Liker,
Volvo Cars och Rejmes Bil


Service Excellence


Tjänsteutveckling mot världsklass

Jeff LikerProfessor Jeffrey K. Liker

I sin senaste bok visar professor Jeff Liker, världens ledande auktoritet inom Lean, hur företag kan uppnå Service Excellence.

Ett av casen i boken är den svenska Volvo-återförsäljaren Rejmes i Halland.

Därför säger vi välkommen till Laholm i mars. Där får du på plats se vad Rejmes har gjort för att vända en medelmåttigt presterande tjänsteorganisation till världsklass och höra hur Jeff Liker sätter transformationen i sammanhang med en bredare bas för just Service Excellence.

En central del av dagen är studiebesök hos Rejmes med en reflekterande diskussion som leds av Jeff Liker och Einar Gudmundsson, vd på Rejmes.

Detta är ett unikt tillfälle att lyssna till Jeff Liker och på plats se en fascinerande resa mot Service Excellence.

Möt Jeff Liker och Einar Gudmundsson

Jeff Liker - Toyota Way to Service Excellence

Du får Jeff Likers senaste bok om du bokar senast 23 december.

Jeff Liker är professor vid University of Michigan och känd som världens ledande forskare och uttolkare av vad det är som har gjort Toyota till ett av världens mest framgångsrika företag.

Han har skrivit The Toyota Way, som har sålt i över 850.000 exemplar.

Hans senaste bok kom ut i november och heter The Toyota Way to Service Excellence.

Jeff Liker - Toyota Way to Service Excellence

Detta Master Meeting leds av Jeff Liker tillsammans med Einar Gudmundsson, vd på Rejmes.

Einar Gudmundsson är en mycket uppskattad talare som med sitt personliga exempel kommer att utmana dig att lyfta din verksamhet, ditt ledarskap och ditt tänkande till en ny nivå.

Einar Gudmundsson
Einar Gudmundsson, vd på Rejmes Bil och tidigare Vice President på Volvo Cars med ansvar för försäljning och tjänster.

Arrangörer

Dagen arrangeras av Lean Competence och Logistikföreningen Plan i samarbete med Rejmes Bil och Volvo Cars.

Logotyper

Logotyper

Varför ska jag komma till Laholm?

Detta Master Meeting är ett unikt tillfälle att lyssna till Jeff Liker och höra honom sätta budskapet i sammanhang hos ett av casen från boken.

Dagen passar dig som vill lära från framkanten inom Service Excellence, oavsett bransch. Den kräver inga förkunskaper i lean. Den passar också dig som har goda insikter i lean, då du kommer att få ta del av Likers omprövning och utvecklade förståelse för vad lean innebär och hur en transformation mot Service Excellence kan drivas.

  1. Lär dig innebörden. Du får insikt i en komplett modell för tjänsteutveckling, som bygger på forskning av framgångsrika exempel från alla möjliga typer av branscher, till exempel programutveckling (Menlo), flygbolag, delikatessbutiker och managementkonsulter.
  2. Lär dig hur det går till: Du får se ett angreppssätt som är ärligt med svårigheterna, men som ändå visar hur du och ditt team praktiskt kan leda en transformation mot Service Excellence.
  3. Lär dig behålla förändringen och fortsätta utvecklingen: Du får höra de dyrköpta lärdomarna om den svåraste biten, dvs hur ledare och medarbetare på daglig basis kan fortsätta lärandet mot visionen om Service Excellence.

Alla praktiska detaljer

Plats: Vi är hos Rejmes Bil i Laholm, på Industrigatan 6.

Tid: 15 mars 2017. Kaffe och macka från kl 08.00. Start kl 08.30. Avslutning senast kl 16.30.

Pris: 6800 kr exkl moms.

Språk: Jeff Liker kommer att prata engelska. Einar Gudmundsson kommer att prata svenska eller engelska beroende på varifrån deltagarna kommer.

Frågor? Prata med Rikard Sjöström, rikard.sjostrom@leancompetence.se, +46707952929.

Boka nu!

Vill du boka flera deltagare är du välkommen att maila rikard.sjostrom@leancompetence.se

Betala via faktura, 30 dagar.
Fakturan ställs ut av Lean Competence Sweden AB.

Betala med kort, länk mailas efter anmälan.


Förnamn


Efternamn


E-post


Mobil


Befattning


Företag


Fakturaadress


Fakturareferens / inköpsorder


VAT-nummer (om fakturan ska skickas till företag utanför Sverige, inom EU)


Önskemål om särskild kost / allergier


Kommentarer / övrig info

Genom att boka godkänner du villkoren (länken med villkor öppnas i nytt fönster)